Blogi

Tarkista nämä 8 seikkaa tapaamista sopiessasi - Dista

Kirjoittanut Teemu | Jan 10, 2019 12:00:48 PM

Olet puhelimessa liidin kanssa. Myyt hänelle tapaamista. Hän on kiinnostunut ja olet valmis sopimaan yhteisen ajan.

Mistä kaikesta kannattaa sopia ja mitkä seikat tulee tehdä tapaamiseen valmistautuessa? Ota avuksi tämä tarkistuslista!

1. Yhteinen aika kalenterikutsuilla

a. Lienee sanomattakin selvää, että aloita sopimalla yhteinen aika, joka sopii molempien kalentereihin! On hyvä jättää ainakin 30 minuutin puskuri edeltävään ja seuraavaan tapaamiseen. Kalenterikutsu on erinomainen tapa muistuttaa liidiä niin käydystä kuin tulevastakin keskustelusta. Samalla voit tarjota lisätietoa tuotteestasi, yrityksestäsi tai itsestäsi.

2. Käyntiosoite

a. Mikäli kyseessä on konttorikäynti, varmista tarkka katuosoite sisältäen tiedon mahdollisesta rapusta, kerroksesta ja sisäänpääsyn edellytyksistä, kuten summerista – lisää näistä detaljeista oleellisimmat myös kalenterikutsun tapaamisen sijainti-kohtaan.

3. Etätapaamisen työkalut

a. Mikäli kyseessä on etätapaaminen, sovi, mitä palvelua käytätte (suosi palvelua, jossa vastapuolen ei tarvitse asentaa mitään, omata vastaavaa palvelua tai osata mitään erityistä liittyäkseen etätapaamiseen), ja kuka soittaa kenelle, jos VoIP:n sijaan käytetään kännykkää.

4. Puhelinnumero

a. Muistan itse joskus soittaneeni päättäjälle vaihteen kautta, ja sitten unohtanut kysyä hänen omaa, suoraa numeroaan. Kysy aina: “Tavoittaako sinut tästä numerosta?”, ja korjaa numero tarvittaessa.

5. Muut mahdollisesti osallistuvat henkilöt

a. Jos sinä tai liidi haluatte muiden ihmisten osallistuvan tapaamiseen, varmista, että järjestelyt sopivat usealle henkilölle – riittääkö kokoushuoneen tila, ja soveltuuko etätapaamissovellus kyseiseen tilanteeseen?

6. Tarkentavat kysymykset ja vastaukset

a. Tutun skriptin ja toistuvien argumenttien tueksi on hyvä kysyä täsmentäviä kysymyksiä liidiltä, jotka auttavat tuotteesi kohdentamisessa.

7. Tapaamista varten valmisteltavat seikat

a. Mikäli liidillä oli kysymys, johon et osannut puhelimessa vastata, huolehdi itsellesi aikaa selvittää nämä seikat ennen sovittua tapaamista.

8. CRM-päivitys

a. Tiimisi on syytä pitää kartalla tekemisistäsi! Kirjaa CRM:ään ylös sovitut seikat tiimin ja johdon tiedoksi, oli kyseessä taulukkolaskentaohjelma tai pilvipalvelu.

Näillä eväillä olet kahdeksan askelta lähempänä onnistunutta myyntitapaamista! Mitä muuta myynnissä onnistumiseen tarvitaan? Me Distalla tiedämme yli 400 000 analysoidun myyntipuhelun datan perusteella, mikä toimii ja mikä ei. Lisäpotkua, parempia todennäköisyyksiä ja enemmän kaupallista volyymia niin tuotteelle kuin tuotteelle. Konsultointia juuri oman toimialan päättäjille sopivasti. Kiinnostuitko? Klikkaa tästä ja ollaan yhteyksissä!

Kirjoittaja on Distan myyntineuvottelija, tuleva etämyyntiguru, KTK Antti Poikolainen. antti.poikolainen@dista.fi